Zaměření školy
Vzdělávací program „Naše zelená škola – domov myšlenek, poznání a kamarádů“ tvoří čtyři základní pilíře: Jazyk a jazyková komunikace, Informační a komunikační technologie, Ekologická výchova a Zdravá škola. Charakteristiky těchto pilířů, vyjádřené prostřednictvím jednotlivých hesel, předjímají výchovné a vzdělávací strategie, které uplatňují ve vzdělávacím procesu všichni učitelé:
I. Jazyk a jazyková komunikace
- Pracujeme v projektech – po žácích požadujeme vyhledávání informací a prezentaci výsledků jejich práce
- Od 6. ročníku je pro všechny žáky povinná výuka německého jazyka, respektujeme individuální možnosti žáků
- Do výuky pravidelně zařazujeme komunitní kruhy
- Výuku anglického jazyka jsme zařadili do výuky od 1. ročníku povinně pro všechny žáky
- Orientujeme se na kooperativní práci – pracujeme ve skupinách, podporujeme komunikaci mezi žáky, zařazujeme problémové úkoly
- Do výuky zařazujeme prvky dramatické výchovy
II. Informační a komunikační technologie
- Pracujeme s interaktivní tabulí
- Využíváme počítačovou učebnu
- Ve výuce využíváme počítačové programy
- Od 4. ročníku navštěvují žáci povinně samostatný předmět Informační a komunikační technologie
- V 8. a 9. ročníku jsme do vzdělávání zařadili profilový předmět Práce s digitálními technologiemi
III. Ekologická výchova
- Ve škole pracuje Ekotým složený s žáků školy
- Do vzdělávání jsme zařadili nové vyučovací zaměřené mimo jiné na ochranu životního prostředí
- Organizujeme projektové dny zaměřené na problematiku životního prostředí
- Velký důraz klademe na třídění odpadu (kontejnery na tříděný odpad postupně umisťujeme ve všech chodbách budov, organizujeme sběr papíru jako jednorázové akce školy),
IV. Zdravá škola
- Podporujeme otevřenou komunikaci: učitel – rodič – žák; učitel – žák; učitel – učitel
- Podporujeme spolupráci žáků ve třídě i napříč ročníky
- Ve výuce klademe důraz na podporu zdravého životního stylu
- Vedeme žáky k sebehodnocení – pracujeme s portfoliem žáka