Tripartity neboli triády, jako jeden ze způsobů hodnocení žáka, součást formativního hodnocení žáka, probíhají na naší škole již několik let. Rádi bychom však připomněli základní myšlenky tripartit/triád, které, i přes různé obměny názvů, přetrvávají.
CO JSOU TO TRIÁDY?
- naplánované setkání ŽÁK – RODIČ – UČITEL, rozhovor nad učením, který trvá 15 – 20 minut;
- prostor, kde žák hodnotí, co se mu za uplynulé období dařilo, kde má rezervy a jak se může zlepšit;
- na triádě se neřeší problémy (např. učitel vs. rodič apod.);
JAKÁ JSOU PRAVIDLA TRIÁD?
- probíhají čtvrtletně, v bezpečném prostředí, za podpory učitele i rodiče;
- na triády je připraveno portfolio, případně další práce, písemné hodnocení, sebehodnocení, které žák prezentuje;
- žák provádí sebehodnocení, rodič a učitel naslouchají, pak se stručně vyjadřují;
CO JE CÍLEM TRIÁD?
- stanovit cíle pro další učení a navrhnout cesty pro jejich dosažení (více se hlásit, číst polohlasem, procvičit slovíčka apod.);
- podpořit dovednosti sebehodnocení, slovního projevu a prezentace (umět se pochválit, zhodnotit co se povedlo, identifikovat rezervy, obtíže…);
- zvyšovat zodpovědnost žáka za své učení (např. aktivní hledání příležitostí pro zlepšování se);
Triáda - setkání, kde žák mluví sám za sebe, a které mu pomáhá uvědomovat si zodpovědnost za své učení – co již umí, kde přidat, co mu pomáhá, co ho naopak ruší a umět to při svém vzdělávání využít.
Spolupráce a rozhovor všech nejdůležitějších účastníků učení – žáka, rodiče a učitele – mají směřovat ke zlepšení výsledků žáka a podpoře při jeho dalším vzdělávacím i osobním rozvoji.




















