Novinky
17. listopad 1989
23. 11. 2024Minulý týden se žáci 2.stupně zapojili do projektu, ve kterém si připomněli 35.výročí sametové revoluce.
V hodinách dějepisu zpracovávali rozhovory s pamětníky, kterými byli jejich rodiče, prarodiče, popřípadě učitelé. Ptali se, jak listopadové události pamětníci prožívali, jestli se zúčastnili nějaké demonstrace a jak se jim po roce 1989 změnil život.
Žáci také zjišťovali, co se vlastně 17.listopadu 1989 na Národní třídě stalo a proč se události nazývají sametovou revolucí.Pro své mladší spolužáky vytvořili v hodinách českého jazyka výklad, který doplnili dobovými fotografiemi a ve skupinkách připravili videa, na kterých spolupracovali v hodinách výtvarné výchovy, kde zároveň vyrobili i hesla sametové revoluce.
V aule školy byla uspořádána výstava výsledků práce žáků. Byly zde vystavené předměty, které se tehdy používaly a které žáci donesli do školy. Např. staré kuchyňské potřeby, hračky, céčka, fotoaparát, divadelní kukátko, gramofonová deska, kazety, bankovky, mince, bony.Žáci 9.ročníku provázeli třídy výstavou a vysvětlovali mladším spolužákům, jak se nakupovalo v Tuzexu a kde se obstarávaly bony.
Při přípravě výstavy došlo k propojení mezipředmětových vztahů několika předmětů a k rozvíjení komunikačních a digitálních kompetencí žáků.
11
Tripartity neboli triády
17. 11. 2024Tripartity neboli triády, jako jeden ze způsobů hodnocení žáka, součást formativního hodnocení žáka, probíhají na naší škole již několik let. Rádi bychom však připomněli základní myšlenky tripartit/triád, které, i přes různé obměny názvů, přetrvávají.
CO JSOU TO TRIÁDY?
- naplánované setkání ŽÁK – RODIČ – UČITEL, rozhovor nad učením, který trvá 15 – 20 minut;
- prostor, kde žák hodnotí, co se mu za uplynulé období dařilo, kde má rezervy a jak se může zlepšit;
- na triádě se neřeší problémy (např. učitel vs. rodič apod.);
JAKÁ JSOU PRAVIDLA TRIÁD?
- probíhají čtvrtletně, v bezpečném prostředí, za podpory učitele i rodiče;
- na triády je připraveno portfolio, případně další práce, písemné hodnocení, sebehodnocení, které žák prezentuje;
- žák provádí sebehodnocení, rodič a učitel naslouchají, pak se stručně vyjadřují;
CO JE CÍLEM TRIÁD?
- stanovit cíle pro další učení a navrhnout cesty pro jejich dosažení (více se hlásit, číst polohlasem, procvičit slovíčka apod.);
- podpořit dovednosti sebehodnocení, slovního projevu a prezentace (umět se pochválit, zhodnotit co se povedlo, identifikovat rezervy, obtíže…);
- zvyšovat zodpovědnost žáka za své učení (např. aktivní hledání příležitostí pro zlepšování se);
Triáda - setkání, kde žák mluví sám za sebe, a které mu pomáhá uvědomovat si zodpovědnost za své učení – co již umí, kde přidat, co mu pomáhá, co ho naopak ruší a umět to při svém vzdělávání využít.
Spolupráce a rozhovor všech nejdůležitějších účastníků učení – žáka, rodiče a učitele – mají směřovat ke zlepšení výsledků žáka a podpoře při jeho dalším vzdělávacím i osobním rozvoji.
Prevence resp. onemocnění
13. 11. 2024Doporučená opatření MZdr pro prevenci respiračních onemocnění v nadcházejícím podzimním a zimním období.
Soutěž o nejkrásnější halloweenskou dýni
1. 11. 2024Žákovský parlament vyhlašuje soutěž o nejskrásnější dýni. Pravidla soutěže čtěte v informačním plakátku.