Minulý týden se žáci 2.stupně zapojili do projektu, ve kterém si připomněli 35.výročí sametové revoluce.
V hodinách dějepisu zpracovávali rozhovory s pamětníky, kterými byli jejich rodiče, prarodiče, popřípadě učitelé. Ptali se, jak listopadové události pamětníci prožívali, jestli se zúčastnili nějaké demonstrace a jak se jim po roce 1989 změnil život.
Žáci také zjišťovali, co se vlastně 17.listopadu 1989 na Národní třídě stalo a proč se události nazývají sametovou revolucí.Pro své mladší spolužáky vytvořili v hodinách českého jazyka výklad, který doplnili dobovými fotografiemi a ve skupinkách připravili videa, na kterých spolupracovali v hodinách výtvarné výchovy, kde zároveň vyrobili i hesla sametové revoluce.
V aule školy byla uspořádána výstava výsledků práce žáků. Byly zde vystavené předměty, které se tehdy používaly a které žáci donesli do školy. Např. staré kuchyňské potřeby, hračky, céčka, fotoaparát, divadelní kukátko, gramofonová deska, kazety, bankovky, mince, bony.Žáci 9.ročníku provázeli třídy výstavou a vysvětlovali mladším spolužákům, jak se nakupovalo v Tuzexu a kde se obstarávaly bony.
Při přípravě výstavy došlo k propojení mezipředmětových vztahů několika předmětů a k rozvíjení komunikačních a digitálních kompetencí žáků.