• Novinky

        • 17. listopad 1989
          • 17. listopad 1989

            23. 11. 2024

            Minulý týden se žáci 2.stupně zapojili do projektu, ve kterém si připomněli 35.výročí sametové revoluce.

            V hodinách dějepisu zpracovávali rozhovory s pamětníky, kterými byli jejich rodiče, prarodiče, popřípadě učitelé. Ptali se, jak listopadové události pamětníci prožívali, jestli se zúčastnili nějaké demonstrace a jak se jim po roce 1989 změnil život.

            Žáci také zjišťovali, co se vlastně 17.listopadu 1989 na Národní třídě stalo a proč se události nazývají sametovou revolucí.Pro své mladší spolužáky vytvořili v hodinách českého jazyka výklad, který doplnili dobovými fotografiemi a ve skupinkách připravili videa, na kterých spolupracovali v hodinách výtvarné výchovy, kde zároveň vyrobili i hesla sametové revoluce.

            V aule školy byla uspořádána výstava výsledků práce žáků. Byly zde vystavené předměty, které se tehdy používaly a které žáci donesli do školy. Např. staré kuchyňské potřeby, hračky, céčka, fotoaparát, divadelní kukátko, gramofonová deska, kazety, bankovky, mince, bony.Žáci 9.ročníku provázeli třídy výstavou a vysvětlovali mladším spolužákům, jak se nakupovalo v Tuzexu a kde se obstarávaly bony.

            Při přípravě výstavy došlo k propojení mezipředmětových vztahů několika předmětů a k rozvíjení komunikačních a digitálních kompetencí žáků.

        • Tripartity neboli triády
          • Tripartity neboli triády

            17. 11. 2024

            Tripartity neboli triády, jako jeden ze způsobů hodnocení žáka, součást formativního hodnocení žáka, probíhají na naší škole již několik let. Rádi bychom však připomněli základní myšlenky tripartit/triád, které, i přes různé obměny názvů, přetrvávají.

             

            CO JSOU TO TRIÁDY?

            • naplánované setkání ŽÁK – RODIČ – UČITEL, rozhovor nad učením, který trvá 15 – 20 minut;
            • prostor, kde žák hodnotí, co se mu za uplynulé období dařilo, kde má rezervy a jak se může zlepšit;
            • na triádě se neřeší problémy (např. učitel vs. rodič apod.);

            JAKÁ JSOU PRAVIDLA TRIÁD?

            • probíhají čtvrtletně, v bezpečném prostředí, za podpory učitele i rodiče;
            • na triády je připraveno portfolio, případně další práce, písemné hodnocení, sebehodnocení, které žák prezentuje;
            • žák provádí sebehodnocení, rodič a učitel naslouchají, pak se stručně vyjadřují;

            CO JE CÍLEM TRIÁD?

            • stanovit cíle pro další učení a navrhnout cesty pro jejich dosažení (více se hlásit, číst polohlasem, procvičit slovíčka apod.);
            • podpořit dovednosti sebehodnocení, slovního projevu a prezentace (umět se pochválit, zhodnotit co se povedlo, identifikovat rezervy, obtíže…);
            • zvyšovat zodpovědnost žáka za své učení (např. aktivní hledání příležitostí pro zlepšování se);

             

            Triáda - setkání, kde žák mluví sám za sebe, a které mu pomáhá uvědomovat si zodpovědnost za své učení – co již umí, kde přidat, co mu pomáhá, co ho naopak ruší a umět to při svém vzdělávání využít.

            Spolupráce a rozhovor všech nejdůležitějších účastníků učení – žáka, rodiče a učitele – mají směřovat ke zlepšení výsledků žáka a podpoře při jeho dalším vzdělávacím i osobním rozvoji.

             

        • Sběr papíru
          • Sběr papíru

            23. 9. 2024

            Vážení a milí, žáci a rodiče, ve dnech 25.9. - 27.9. proběhne sběr papíru. Před školou, na obvyklém místě u zastávky autobusu, v čase 7:00 - 7:45 hodin.

        • Vítání prvňáčků
          • Vítání prvňáčků

            12. 9. 2024

            Slavnostní uvítání prvňáčků naší školy proběhlo na školní zahradě za krásného slunečného počasí. Tradičně uvítali nové žáčky zástupci městského úřadu - zřizovatele školy - paní starostka a místostarostka, pan tajemník. Děti obdržely pamětní list, kokardy a malý dáreček. Přejeme jim po celý školní rok hodně dobrých nových kamarádů, zajímavých zážitků a radostný pobyt ve škole.

        • PRŮCHODNOST CENTRA SLIVENCE
          • PRŮCHODNOST CENTRA SLIVENCE

            5. 9. 2024

            INFORMACE K PĚŠÍ PRŮCHODNOSTI CENTRA SLIVENCE


            V těchto dnech začala poslední etapa rekonstrukce ulice Ke Smíchovu. Ačkoli měla městská část od stavební firmy PORR, a.s., která rekonstrukci provádí, příslib bezpečného pěšího koridoru od křižovatky Na Křenkově až po křižovatku s ulicí Pod Rybníkem (vjezd na parkoviště), tak teprve 4. září nás firma informovala, že to vzhledem k extrémně úzké komunikaci a možnému ohrožení dětí možné nebude. Jmenovaný úsek bude uzavřen. Vstup/vjezd bude možný jen pro občany, kteří zde bydlí.


            Pro bezpečnou cestu dětí do školy budou vytyčeny tři trasy:


            1. Východní – Od ulice K Holyni, propojkou do ulice U Sportoviště a dále příjezdovou cestou ke kontejnerovému pavilonu ZŠ (vstup do areálu školy zajistí vedení ZŠ)


            2. Jižní – Z křižovatky Na Křenkově, obytnou zónou k restauraci U Bůčka a dále přes park a přechod pro pěší před školou


            3. Západní – Ulicí Za Farou k přechodu u dvora křižovníků, vyznačeným koridorem přes parkoviště před dvorem a dále přes pěší přechod u kostela a parkem k přechodu před školou.


            Vedení MČ Praha-Slivenec děkuje za pochopení

        • Příběhy našich sousedů
          • Příběhy našich sousedů

            18. 7. 2024

            Tak se nazývá projekt organizace Post Bellum pro žáky 8. a 9. tříd základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií.

            Žáci pod vedením svého učitele a podpory z organizace Post Bellum vytvářejí dokument na základě vzpomínek a příběhu pamětníka ze svého okolí. Během 2. pololetí se tohoto projektu, pod vedením p. učitelky V. Ignatidu, zúčastnili i naši deváťáci D. Pinkasová, K. Pecháčková, M. Musílek, P. Podzemský a T. Procházka. Celé pololetí vedli rozhovory, prozkoumávali archivy, natáčeli, stříhali a vytvořili video z příběhu paní Zdeňky Novákové ze Slivence, bývalé redaktorky nakladatelství Československý spisovatel. Výsledky své práce pak museli prezentovat před veřejností a odbornou porotou ve čtvrtek, 20. června, v Komunitním centru Podpalubí na Barrandově. Video, porotou velmi dobře ohodnocené, najdete na odkazu níže. 

            Všem žákům i paní učitelce patří poděkování a ocenění za práci a úsilí, jenž, mnohdy ve svém volném čase, projektu věnovali. Poděkování patří též paní Novákové, že našla čas a chuť se s našimi žáky o svůj příběh podělit. Věřím, že předávání zkušeností mezi generacemi je přirozené, obohacující a nemělo by být při vzdělávání opomíjeno.

        • Mezinárodní soutěž s VEX robotikou
          • Mezinárodní soutěž s VEX robotikou

            25. 6. 2024

            VEQ IQ Robotics Competiton – Czech Open 2024 s podtitulem Full Volume, je mezinárodní robotická soutěž pro týmy základních škol, která proběhla 5. 6. v O2 aréně, a které se zúčastnili poprvé i naši žáci. Soutěžili ve dvou týmech, za 1. stupeň L. Petrusek, T. Kudry a P. Janda, za 2. stupeň ZŠ - K. Plocková, F. Ostrejš.

            Cílem hry je dosáhnout nejvyššího skóre vyprázdněním bloků ze zásobníků a sundáním vybraných bloků z podstavců a následným umístěním všech bloků do cílových branek pomocí robota. Soutěžilo se za tým, ale také dva týmy společně, kde pro získání dobrých bodů musely spolu týmy spolupracovat – i třeba týmy z cizích zemí. Zde se hodila dobrá znalost angličtiny, když soutěžili např. s týmy Německa, Turecka, Polska, Slovinska...

            Z 36 přihlášených týmů se slivenecké týmy umístily na slušném 15. (2. stupeň) a 24. (1. stupeň) místě. Co je však nejdůležitější, že žáci získávají mezinárodní zkušenosti a porovnání v oblasti robotiky, spolupráce, řešení problémů, setkávání se s žáky z jiných zemí.

            Děkujeme všem soutěžícím žákům a pedagogům za skvělou účast, čas a práci věnovanou přípravě na soutěž.

        • Absolventské práce žáků 9. tříd
          • Absolventské práce žáků 9. tříd

            25. 6. 2024

             

            Jako každý rok, tak i letos žáci devátých tříd zakončili školní docházku obhajobami absolventských prací. Pracovali na nich ve 2. pololetí školního roku v předmětu novinářská dílna a během května je ústně prezentovali a obhajovali. Témata prací jsou velmi různorodá, odvíjí se buď od zájmu žáků nebo souvisí s jejich dalším studijním směřováním, např. Jak se bezpečně chovat v kyberprostoru, Japonská architektura, Masožravé rostliny, Sebeobrana, Bezpečnostní prvky české měny atd. Jedna z prací byla dokonce obhajována v anglickém jazyce. Všichni žáci se s absolventskou prací „poprali“ důstojně a jejím zpracováním přispěli k získávání kompetencí potřebných pro další vzdělávání.

        • Jazykový a poznávací zájezd do Velké Británie 27.5. - 1.6. 2024
          • Jazykový a poznávací zájezd do Velké Británie 27.5. - 1.6. 2024

            4. 6. 2024

            V pondělí  dopoledne naše školní výprava odrazila od školy. V úterý v ranních hodinách výpravu přívítaly bílé doverské útesy, a pak už hurá do Londýna a dalších zajímavých míst v Anglii.

            ÚTERÝ: Londýn a jeho atrakce - London Eye, The Hamley's, Madame Tussaud's, Oxford Street, Trafalgar Square, Hyde Park, večer ubytování ve Worthing, v rodinách.

            STŘEDA: dopoledne výuka angličtiny ve škole, odpoledna návštěva námořního města Portsmouth s prohlídkou historických lodí 

            ČTVRTEK: dopoledne výuka angličtiny ve škole, odpoledne městečko Hastings, výlet k vápencovým skaliskům Seven Sisters, Beachy Head

            PÁTEK: dopoledne výuka angličtiny ve škole, odpoledne prohlídka města Brighton, návštěva podmořského světa Sea Life Center

            SOBOTA: návrat do Prahy

        • Žáci z naší školy jako mladí zdravotníci
          • Žáci z naší školy jako mladí zdravotníci

            3. 6. 2024

            Gratulujeme žákům a žákyním 1. stupně naší školy, kteří se probojovali v soutěži mladých zdravotníků, každoročně pořádané Českým červeným křížem, z regionálního kola do republikového kola.

            Děti pracují pod vedením Jarky Markové a Petry Siganové. Dospělí však do soutěže nesmí zasahovat, radit, děti musí vše zvládnout samy.

            Soutěží se v pětičlenných družstvech věkově odpovídajích 1. a 2. stupni základní školy, a to v poskytování první pomoci, ale i v dopravě zraněného, obvazové technice.

            Národní kolo soutěže se koná 20. června v Semilech. Dětem držíme palce, aby se jim dobře dařilo i v závěrečném kole soutěže!